Pozitīvie • IR.lv

Pozitīvie

6
Koncertu rīkošanas aģentūra Positivus Music pieder trim draugiem — Lindai Andersonei, Ģirtam Majoram un Andim Zustam. Foto — Nils Vilnis
Sanita Jemberga

Sniegs beidzot ir prom. Tas nozīmē, ka šomēnes uzzināsim mākslinieku sarakstu, kuri jūlijā uzstāsies lielākajā Baltijas mūzikas festivālā Positivus Salacgrīvā. Positivus kodols – trīs draugi – ir piemērs, ka var darīt to, kas patīk, sagādāt prieku 30 000 cilvēku un arī nopelnīt

Jau pagājušajā gadā zem Rīgas ikdienas rūpju garozas kaut kas sāka gruzdēt. Uzradās bārs Piens un kļuva par tās vasaras fenomenu. Sekoja veikals kultūras nams Pērle. Spīķeru koncertzālē mājvietu atrada Sinfonietta Rīga. Tiem, kas apgalvo, ka «visi jēdzīgie jau ir aizbraukuši», vajag aiziet uz Laikmetīgās mākslas muzeja kim? rīkotajām lekcijām. Aktīvu dzīvi sāka Ģertrūdes ielas, KIT, Dirty Deal Teatro un citi mazie teātri, uzradās nelielas grāmatnīcas lasītavas, piemēram, Satori vai Robert’s Books, dizainam un arhitektūrai veltītā Lukabuka, izstāžu un nodarbību vieta TastyTelpa, arī mazie apģērbu un pašdarinātu rotu veikali. Bijušā kazino vietā Blaumaņa ielā sāka dārdināt Artelis.

«Treknie gadi» bija miruši. Toties atdzīvojies kaut kas cits – tajos pamirušais radošais gars.

«Lai Tallina vai Viļņa man piedod, bet tāda vilkme, kāda ir Rīgā, tām nav. Var just, ka ir atbrīvojies radošais potenciāls, ka cilvēki grib radīt individuālu, radošu vidi ap sevi,» vēlā darbdienas vakarā saka Ģirts Majors, ieliedams glāzi sadarbības partneru atsūtītā pateicības baltvīna. Koši zaļajā, nelielajā birojā Zundas pasāžā Pārdaugavā pie sienām redzamas koncertējušo mūziķu fotogrāfijas. Ģirts ir 2003.gadā dibinātās koncertu rīkošanas aģentūras Positivus Music lielākais īpašnieks.
Izsalkumu pēc labas kvalitātes pasākumiem varot just arī koncertu publikā. Kā piemēru Ģirts piesauc pēdējo Stomp koncertu Rīgā martā. «Publiku nevar salīdzināt ar to, kāda bija iepriekšējā koncertā pirms trim gadiem. Šoreiz bija kā ārzemēs. Runājās, sabļaustījās ar mūziķiem – kādam varbūt nepatika, bet tā tas notiek,» saka Ģirts. «Arī uz dažām foršajām Rīgas kafejnīcām cilvēki turpina iet. Nav jau tā, ka labas lietas apstājas – vienkārši katrā biznesā jākļūst kvalitatīvākam, konkurētspējīgākam. Tas attiecas arī uz cenu.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu