Aivars Pūcītis, gaisa satiksmes kontrolieris • IR.lv

Aivars Pūcītis, gaisa satiksmes kontrolieris

2
Latvijas gaisa telpu kontrolē vairāki dispečeri. Aivars Pūcītis organizē satiksmi lidlaukā un gaisa telpu virs tā. Foto — Reinis Hofmanis, F64
Ieva Alberte

Četros naktī Aivaru Pūcīti no miega pamodināja telefons. Zvanīja no Latvijas un vēstīja, ka Īslandē izvirdis vulkāns, Eiropas gaisa telpa slēgta

Aivars tobrīd atradās Dominikānas Republikā, kur notika starptautiskais gaisa satiksmes vadības dispečeru kongress. «Tā dalībnieki bija ieradušies, lai diskutētu par nākotnes tehnoloģiju ietekmi uz aviāciju. Ironiski, taču noslēgumā viesiem no Eiropas bija jāizprāto, kad un kā tiks atpakaļ uz mājām,» atceras Aivars. 

Mājupceļš bija ilgs – uz Parīzi paredzēto lidojumu novirzīja uz Francijas dienvidu lidostām, tad ar autobusu līdz Parīzei, kur nakšņoja divas naktis un visbeidzot uz Rīgu vienā lidmašīnā ar Francijas izlases hokejistiem.

Riga tower ir Rīgas dispečeru torņa starptautiskā pazīšanās zīme, un gaisa ceļus apzīmē ar burtu un ciparu, piemēram, M807. Latvijas gaisa telpu kontrolē vairāku pakāpju dispečeri. Aivars atbildīgs par satiksmes organizēšanu lidlaukā un gaisa telpu virs tā. «Manu amatu starptautiski ierasts dēvēt par air traffic controller, bet ko nu es daudz varu kontrolēt – skrejceļa padošanu lidmašīnām izvēlos atkarībā no vēja virziena, arī laika apstākļus ietekmēt nevaru. Drīzāk esmu gaisa satiksmes menedžeris.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu