Valdība vienojas ieguldīt 15,6 miljonus latu airBaltic • IR.lv

Valdība vienojas ieguldīt 15,6 miljonus latu airBaltic

27
Evija Trifanova, LETA
Sanita Jemberga

Ekonomikas ministrija šim risinājumam nepiekrita un uzskatīja, ka pamatkapitālu varētu palielināt, novirzot peļņu.

Pēc ļoti garām diskusijām valdība otrdien vienojās ieguldīt nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" pamatkapitālā 15,6 miljonus latu. Tie esot nepieciešami, lai lidsabiedrība varētu ārzemju bankās aizņemties nepieciešamo naudu jaunu lidmašīnu iegādei. Otrajam īpašniekam – kompānijas vadītājam Bertoltam Flikam piederošajai SIA "Baltijas Aviācijas Sistēmas" – jāiegulda 14,4 miljoni.

Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) presei atzina, ka skaidru atbildi, no kurienes Fliks aizņemsies naudu, viņš nav saņēmis. "Man nav skaidrs, kur viņš dabūja arī iepriekšējo,"  teica Kampars.

Saskaņā ar Flika amatpersonas deklarāciju, viņam ir 14 miljonu latu parāds Latvijas Krājbankai par 47.2% airBaltic akciju. Lidsabiedrības vadītājs valdībai iepriekš teicis, ka naudu nodrošinās un uzņēmumā varētu ieguldīt investīciju fondi. Šodien viņš medijiem neatbildēja, solot informāciju sniegt trešdien preses konferencē.

Kampara vadītā Ekonomikas ministrija iebilda pret valdības atrasto risinājumu, uzskatot, ka var ieguldīt mazāk un citādā formā, novirzot pamatkapitāla palielināšanai lidsabiedrības vairāku gadu  peļņu. airBaltic pērn nopelnīja 14 miljonus latu. Pēc satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK)  teiktā, valdībā panākts kompromiss, ka par pagājušā un šī gada peļņu netiks maksātas dividendes, bet tās novirzīs uzņēmuma attīstībai.

Lielākai valsts kontroles nodrošināšanai lidsabiedrības valdē iecels ne tikai Flika uzņēmuma, bet arī valsts pārstāvi. Tāpat arī tikšot nodrošināta lielāka kontrole pār naudas izlietojumu.

Pamatojot, kāpēc valdībai no Latvijas valsts radio un televīzijas centra līdzekļiem ir jāiegulda nauda airBaltic pamatkapitālā, nevis, piemēram, jāpārdod daļas, K.Gerhards norādīja, ka tas ir augošs uzņēmums, iekaro jaunus tirgus un nodrošina darbavietas.

airBaltic ir vadošā Baltijas lidsabiedrība, kas pieder valstij un Flikam. Tā nākotnē plāno būvēt lidostā "Rīga" jaunu termināli, jo esošā spējas ir izsmeltas.

Komentāri (27)

vjachiks 14.04.2010. 11.03

Līdzšim airBaltic pamatkapitāls bija ap 400’000LVL, bet apgrozījums pie 200 miljoniem LVL gadā. Tīri no bilances viedokļa šāda pamatkapitāla summa vairs nav atbilstoša, lai uzņēmums tiktu uzskatīts par drošu un stabilu. Attiecīgi arī skaidrs, ka pamatkapitāls būtu jāpalielina.

Jautājums gan par cik daudz. Pat reinvestētā peļņa (2009. gadā 14 miljoni) ieiet savā ziņā pamatkapitālā un tādēļ šobrīd uzņēmuma pašu kaptiālam sanāk, ka novirza ~30+14 miljonus LVL. Atkarībā no tā kā grāmatoti agrākie zaudējumi (2008. gada ~ -20 miljoni) summa, kas ir ieguldīta ir diskutējama. Bet ne šādā līmenī, kā to var darīt te, nezinot uzņēmuma finanšu stāvokļa aizmuguri un bez detalizētas izpratnes par aviācijas biznesu.

Īsumā: airBaltic izmanto virs 30 lidmašīnām, katrā no tām jālej benzīns un pārsvarā uz pēcapmaksu. Kas Tev dos tik daudz pēcapmaksas, ja Tavs pamatkapitāls ir nieka 400’000LVL? ;) viss ir ok + lielāka valdības kontrole valdē ir pat ļoti apsveicama.

+3
0
Atbildēt

3

    Rinalds Krûklis > vjachiks 14.04.2010. 11.13

    Problēma jau tāda, ka tiek apšaubīts nevis pats AB bizness, bet gan valsts biznesa partneri ar nezināmu naudas izcelsmi. Parasti šādu shēmu rezultāts ir tāds, ka zaudējumi tiek valstij, bet peļņa tiek “partneriem”

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vjachiks > vjachiks 14.04.2010. 11.22

    Saistībā ar Flika kungu – neesmu genologs, ne arī dzimtu pētnieks, bet zinu, ka Flika kunga izcelsmes valstī – Vācijā – ir ļoti bagāta un pietiekoši ietekmīga Fliku dinastija.

    Pilnīgi iespējams, ka tā ir tikai uzvārdu sakritība. Tik pat labi arī nē. Līdz šim nevienu izvērtējumu šajā virzienā neesmu redzējis, tikai LV mēdiju minējumus par iespējamo naudas izcelsmi ar pieņēmumu, ka tai visai jānāk no Latvijas ietvara.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kocins23 > vjachiks 14.04.2010. 11.28

    Parasti tas bijis dēļ tā, ka jau no sākuma “valsts” un “partneris” ir uz vienu roku, tb, jau sākotnējais nodoms ir valstij atstāt zaudējumus.
    Šajā gadījumā viss ir savādāk, jo izskatās, ka šoreiz valsts negrib samierināties ar zaudējumiem, kas tomēr vieš zināmas cerības

    +1
    0
    Atbildēt

    0

elisabeth_ipsos 14.04.2010. 00.00

Galvenais ir stingra kontrole no valsts puses par naudas izlietojumu!

+4
-1
Atbildēt

0

tiger 14.04.2010. 10.56

test

+2
0
Atbildēt

1

    gogolz > tiger 14.04.2010. 12.15

    arī test

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu